Google Search Says Republican Women Are Enablers

Find what drives you at Beaman Auto!
  •  
  •  
  •  
  •  
by Peter Hasson

 

Republican women are “enablers,” according to Google search results.

Google’s search results for the National Federation of Republican Women, the nation’s largest Republican women’s group, displayed the organization’s name instead as the “National Federation of Republican Enablers.”

Google cited Wikipedia for the disparaging description, though Wikipedia’s page for the women’s group doesn’t contain that description.

Wikipedia’s edit history shows on October 19 someone replaced the word “women” in the group’s name with “enablers.” The change lasted about five hours on Wikipedia before it was reversed.

But three weeks after the digital vandalism was reversed on Wikipedia, Google’s “knowledge panel” about the Republican women’s group still described them as “enablers.”

[ RELATED: Google Employees Sought To Manipulate Search Results To Fight Trump’s Travel Ban ]

Google removed the knowledge panel after this article was published.

Liberal writers and activists in recent months have attacked Republican women — and “white women” in particular — as gender traitors in league with the patriarchy.

“There are tens of millions of American women who believe in the Republican Party’s values of individual liberty, personal responsibility and limited government,” NFRW President Jody Rushton told TheDCNF in a statement.

“The notion that women aren’t smart enough to think for themselves and have varying political views is not only offensive, but it’s also misogynistic.”

Google did not immediately return an email seeking comment.

This isn’t the first time Google’s search results have laundered misleading attacks on Republicans.

Google apologized in May after search results for the California Republican Party falsely listed “Nazism” as one of the state party’s ideologies.

Google blamed manipulation of the party’s Wikipedia page for the inaccurate and disparaging description.

Google’s short-lived fact-check initiative faced similar accuracy challenges.

[ RELATED: PolitiFact Botched This Fact-Check On Kyrsten Sinema’s Pink Tutu ]

Not only did the fact-check feature target conservative outlets almost exclusively, it was also blatantly wrong. Google’s fact-check repeatedly attributed false claims to those outlets, even though they demonstrably never made those claims.

Google in January pulled the faulty fact-check program, crediting TheDCNF’s investigation for the decision.

This article was updated to note Google removing the knowledge panel, as well as the NFRW’s response

– – –

Peter Hasson is a reporter for the Daily Caller News Foundation.  Follow Hasson on Twitter @PeterJHasson.

 

 

 

 

 

 

 


Content created by The Daily Caller News Foundation is available without charge to any eligible news publisher that can provide a large audience. For licensing opportunities of our original content, please contact licensing@dailycallernewsfoundation.org.

Related posts

Comments