The Wall Street Journal, Washington Post Among Newspapers Paid Millions by Beijing-Controlled News Outlet to Publish Propaganda this Year

An English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party’s propaganda department paid U.S. media companies nearly $2 million for printing and advertising expenses over the past six months, even amid heightened scrutiny over Beijing’s disinformation efforts in the West.

China Daily paid The Wall Street Journal more than $85,000 and the Los Angeles Times $340,000 for advertising campaigns between May and October 2020, according to a disclosure that the propaganda mill filed this week with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act (FARA).

China Daily also paid Foreign Policy magazine $100,000, The Financial Times, a U.K.-based newspaper, $223,710, and $132,046 to the Canadian outlet Globe & Mail for advertising campaigns, according to the filing.

Read More

Former Judges Call on ICE to End Immigration Arrests at Courthouses

ICE arrest

Dozens of retired state and federal judges called on U.S. immigration officials Wednesday to stop making arrests at courthouses of people suspected of being in the country illegally, saying immigrants should be free to visit halls of justice without fearing they will be detained. Nearly 70 former judges from 23 states—…

Read More

Experts, Indigenous Americans, Dispute DNA Tests as ‘Proof of Native Ancestry’

by Joe Simonson   Sen. Elizabeth Warren’s attempt to fend off critics about her Native American ancestry might not pass the standards used by anthropologists and members of indigenous tribes. The Massachusetts senator and potential 2020 Democratic hopeful released results Monday of a DNA test conducted by a Stanford University…

Read More