The Wall Street Journal, Washington Post Among Newspapers Paid Millions by Beijing-Controlled News Outlet to Publish Propaganda this Year

An English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party’s propaganda department paid U.S. media companies nearly $2 million for printing and advertising expenses over the past six months, even amid heightened scrutiny over Beijing’s disinformation efforts in the West.

China Daily paid The Wall Street Journal more than $85,000 and the Los Angeles Times $340,000 for advertising campaigns between May and October 2020, according to a disclosure that the propaganda mill filed this week with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act (FARA).

China Daily also paid Foreign Policy magazine $100,000, The Financial Times, a U.K.-based newspaper, $223,710, and $132,046 to the Canadian outlet Globe & Mail for advertising campaigns, according to the filing.

Read More

Crom Carmichael Discusses Venture Capitalist Joe Lonsdale’s Recent Wall Street Journal Article About Why He’s Leaving California

Wednesday morning on the Tennessee Star Report, host Michael Patrick Leahy welcomed all-star panelist Crom Carmichael to the show who discussed a recent article by venture capitalist Joe Lonsdale.

Read More